PAASZANG AAN DE HAVEN VAN HARDERWIJK

20MRT

Op zondagmiddag 5 april, eerste Paasdag, zal er een feestelijke Paaszang plaats vinden aan de haven van Harderwijk.Een muziekband vanuit verschillende kerken  zal de samenzang begeleiden. Oud Harderwijk Ds Ron van der Spoel zal spreken over de betekenis van Pasen. Op eerste Paasdag 2014 waren er zo’n 700 bezoekers, wij verwachten dit jaar meer bezoekers, zeker als het weer meewerkt.Het geheel zal plaats vinden van 14.30 uur tot 15.30  uur aan de haven naast de molen op de oude scheepshelling “Veluvia”.

paaszang2014De viering wordt afgesloten met een zegen door de gezamenlijke predikanten en voorgangers.

Pasen is het feest van de opstanding van Jezus en het hart van het Christelijk geloof. Dat Jezus opstond uit de dood betekent dat zijn  sterven aan het kruis voor ons, werkelijk “volbracht” is. Hij leeft vandaag en….wij kunnen daardoor leven met Hem die overwon.
Door alle eeuwen heen hebben christenen deze waarheid beleden en gevierd.
Daarom willen  wij christenen uit alle kerken uitnodigen om samen de opstanding van Jezus te vieren en uit te zingen over Harderwijk.U kunt parkeren op de parkeerplaats voor het gemeente huis of op het eerdere Karwei terrein, maar we raden u aan om met de fiets te komen. Voor meer info tel. Stg ECHO. Tel 0341- 419207 of Info@stichtingecho.nl

Meer nieuws over "Gebed Harderwijk"

BEMOEDIGINGSAVOND VOOR GEBEDSGROEPEN

Op maandag 10 september zullen we met de gezamenlijke gebedsgroepen in Harderwijk het seizoen starten met een bemoedigingsavond.
Er zijn ruim 40 gebedsgroepen in Harderwijk, voor kerken, scholen, werk en een  bepaalde doelgroep bv Israël.
Iedere groep heeft zijn eigen focus, maar ook hebben we een gezamenlijk basis: God Woord en beloften en een gezamenlijke visie: Harderwijk/ Hierden.
Deze avond willen we elkaar inspireren door ervaringen en bemoedigingen te delen. Samen het nieuwe seizoen aan God opdragen en luisteren naar een boodschap die ons inspireert.
De avond begint om 19.30 uur in het Echocentrum. Contact persoon: Trudie Kooistra, kooistrathuis@hotmail.com

Verslag bemoedigingsavond voor bidders en gebedsgroepen

Harderwijk. Vertegenwoordigers van ca 4o gebedsgroepen bij elkaar

Op maandag 7 september   kwamen bijna 50 deelnemers van  gebedsgroepen bij elkaar in het Echocentrum . In Harderwijk zijn ruim 40 gebedsgroepen ( zie site van Echo) Dit zijn gebedsgroepen voor kerken , scholen, werk, zendelingen  en bepaalde doelgroepen ( bv Israel). Samen zijn we het nieuwe seizoen begonnen met aanbidding, uitwisseling van ervaringen een uitdagend woord van Johan het Lam, en gebed voor elkaar.

Hoewel iedere gebedsgroep zijn eigen focus heeft  bv de eigen kerk,  is er  ook gesproken over noden in Harderwijk en punten waar we samen voor willen bidden omdat ze ons allemaal aangaan. Denk aan de vluchtelingen of minderheden,  de bezuinigingen in de zorg. Het is bijzonder om te zien dat in de laatste 10 jaar de eenheid tussen kerken aanmerkelijk is toegenomen en vorm krijgt op het gebied van allerlei gezamenlijke activiteiten bv  De Paaszang, De Stadsbijbel etc.
We ervaarden deze avond dat hoewel niet één kerk de verantwoording voor Harderwijk kan nemen als we samen werken  en er heel veel mogelijk is. Iedere kerk heeft ook zo zijn eigen kwaliteiten.
Algemeen was er ook een groot gevoel van dankbaarheid omdat er op veel plaatsen mooie dingen gebeuren.

15OKT
Week van Gebed 2015

Van 17-24 januari vindt de Week van Gebed plaats. In Harderwijk zullen we dit wederom gezamenlijk met meerdere kerken organiseren. Dit jaar aan de hand van het thema ‘Dorst?’. Meer informatie over tijdstip en plaatsen vindt u hier.

Heeft u een vraag over Gebed Harderwijk?Stel ons een vraag...