KiLa: een lach van binnen en van buiten!

Afgelopen  zomer vond net als vorig jaar het Kila Zomerproject plaats. Kila staat voor KinderLach. Verschillende mensen wilden samen islamitische kinderen in Harderwijk laten weten hoeveel God van ze houdt en dat ze heel waardevol zijn. Door middel van sport en spelmiddagen creëerden zij op praktische wijze een kinderlach van buiten. God raakt de harten van de kinderen aan, Hij verlangt ernaar dat de kinderen weten wie Hij is voor ze. Hij creëert  een lach van binnen!
KiLa 2011: Vanwege het grote  enthousiasme van vele kinderen én van ouders heeft afgelopen zomer voor de 2e keer het project plaats gevonden. Dit jaar hebben we het concreter gehad over De Uitnodiging die God aan deze kinderen doet.  Dit jaar zijn we ook in buddy-groepjes met de kinderen gaan praten en bidden.De laatste middag was het een toffe feestmiddag met:  Een zeskamp, schminken, springkussen, panna-voetbal, cadeau’s, dansworkshop en als afsluiting een Halal- BBQ. Zowel kinderen, ouders als andere buurtbewoners waren hierbij aanwezig. Islamitische buurtbewoners bereidden enthousiast het vlees en verzorgden  kannen Turkse thee om de sfeer helemaal super te maken. Er vonden vele gesprekken plaats over gezellige koetjes en kalfjes maar ook over Gods liefde en Zijn genade door Jezus. We zijn God enorm dankbaar dat Hij ons samenbracht en we zo’n zomerproject konden organiseren.